Nieuwe samenwerking voor pechhulp
Sinds begin januari 2024 zetten wij Eurocross Assistance in voor pechhulp tijdens een huurperiode. Zij staan 24/7 klaar staat om jouw huurder(s) weer op weg te helpen. Meer informatie over pechhulp voor huurders vind je hier.
Wat gebeurt er met mijn auto als er pech is?
EuroCross zal altijd eerst proberen het probleem via de telefoon te verhelpen. Lukt dat niet, dan sturen ze een wagen met monteur naar de locatie. Vaak lukt het de monteur ter plaatse het probleem te verhelpen zodat de huurder zijn of haar weg weer kan vervolgen. Lukt dat ook niet, dan wordt je auto op een transportwagen gezet en naar een garage gebracht.
Bij een nieuwe pechmelding nemen we contact op met je op voor het uitvragen van de adresgegevens van jouw garage, in het geval dat de auto afgesleept moet worden. We bellen ook met de huurder, om beter af te kunnen stemmen waar deze op dat moment het best mee is geholpen en hoe wij hierin kunnen voorzien.
Beleid bij veelvuldige pechggevallen
Helaas zien we steeds meer pechgevallen met oudere voertuigen. Dit zorgt voor een slechte ervaring voor huurders, en brengt te veel kosten (vaak honderden Euro’s per geval waar de hulpdienst uit moet rukken) met zich mee voor SnappCar. Om dit te compenseren brengen we zoals eerder aangekondigd €2,50 per verhuurdag in rekening bij de verhuurder voor auto’s van 15 jaar of ouder en/of met meer dan 250.000KM op de teller.
Daarnaast kijken we kritischer naar auto’s die vaak pechmeldingen krijgen. Als we dit zien zullen we contact met je opnemen om de situatie beter te begrijpen. Als in onze ogen de auto in te slechte staat is om te blijven verhuren, zullen we je vragen het voertuig binnen een maand van het platform te halen. Lees meer over hoe we omgaan met pechgevallen, lees hier.