Back

Nieuwe Instellingen en Direct Boeken

Nieuwe instellingen voor je auto en Direct Boeken

We zijn erg blij om een ​​paar wijzigingen in onze auto-instellingen door te voeren, waaronder de manier waarop Direct Boeken werkt. Deze wijzigingen zijn live op 30 juli.

Allereerst: waarom veranderen we de manier waarop Direct Boeken en betreffende instellingen werken? 

Onze huurders houden van een eenvoudige en directe boeking ervaring. Zozeer zelfs dat we zien dat auto’s met de Direct Boeken-optie 15% vaker worden verhuurd. Daarnaast horen we van huurders dat ze verwachten dat meer auto's direct te boeken zijn, vergelijkbaar met wat ze ervaren wanneer ze huren bij een van de andere autodeel bedrijven in Nederland.

Van onze verhuurders hebben we vernomen dat er nog enige aarzeling bestond over de manier waarop Direct Boeken werkte. Verhuurders zijn bezorgd dat huurders met slechte reviews en/of mensen die ver buiten hun buurt wonen direct hun auto kunnen boeken en toegang kunnen krijgen.

Op basis van deze feedback van zowel onze huurders als verhuurders voeren wij enkele wijzigingen door. Wij zijn er zeker van dat deze veranderingen ervoor zullen zorgen dat er een juiste balans zal zijn tussen zekerheid voor de verhuurders en gebruiksgemak voor de huurders.

Wat gaat er veranderen?

  • We zorgen ervoor dat huurders die een slechte beoordeling hebben gekregen (3 sterren of minder), nooit direct een auto kunnen reserveren. Zij kunnen nog steeds een auto huren via SnappCar, maar dit huurverzoek moet eerst worden goedgekeurd door de verhuurder.
  • Je kunt nu, als verhuurder, een van de volgende vier nieuwe instellingen kiezen die bepalen wie jouw auto direct kan boeken. Als huurders niet aan deze instellingen voldoen, moet het verzoek handmatig worden beoordeeld. ◦ “Iedereen is welkom” betekent dat iedereen direct jouw auto kan boeken. Niet de huurders met slechte reviews uiteraard. ◦ “In de stad” betekent dat alleen huurders binnen jouw stad (of een vergelijkbare afstand) de auto direct kunnen boeken. ◦ “Alleen de buren” betekent dat de auto alleen direct kan worden geboekt door mensen die in jouw buurt wonen. ◦ “Geen direct boeken”. Houd er rekening mee dat deze optie niet beschikbaar is voor auto’s met Keyless.
  • We hebben de instellingen voor voorbereidingstijd gewijzigd. Alle Keyless auto’s hebben een voorbereidingstijd van 0 minuten. Dit betekent dat zolang je auto beschikbaar is in de kalender, huurders binnen 0 tot 30 minuten een verzoek kunnen sturen om de boeking te starten (een boeking kan alleen op het hele uur of half uur beginnen). Niet keyless auto's hebben ook de mogelijkheid om een voorbereidingstijd van 12 uur in te stellen. Dit betekent dat huurders een verzoek kunnen sturen voor een huurperiode die over 12 uur ingaat.
  • We hebben de mogelijkheid om een minimumleeftijd in te stellen verwijderd. Alle busjes hebben een vaste minimumleeftijd van 23 jaar, en van auto’s is dat 21 jaar (uitgezonderd van een klein aantal luxere auto’s).
  • Wanneer een boeking direct is geboekt, zullen verlengingen van 6 uur of minder ook direct worden goedgekeurd. Dit kan natuurlijk alleen wanneer de auto beschikbaar is in de kalender en het de op- en afhaaltijden niet in de weg zit. Voor nu zullen verlengingen van meer dan 6 uur ook nog steeds een handmatige goedkeuring nodig hebben. De directe verlengingen zullen je als verhuurder een hoop gedoe besparen en de huurder meteen duidelijkheid geven. Wil je geen directe verlenging voor een boeking die bezig is? ◦ Zorg ervoor dat jouw kalender aangeeft dat de auto niet beschikbaar is. ◦ Gebruik de op- en afhaaltijden om aan te geven wanneer een check-out niet kan plaatsvinden (voorbeeld: als je geen check-out wilt na 21.00u)
Nieuws