Te gek! Je auto staat online, welkom bij SnappCar! Goed dat je meehelpt aan het realiseren van onze missie: 5 miljoen minder auto’s in Europa in 2022. Maar hoe gaat het nu verder in zijn werk? Wat moet je doen als je een (eerste) huurverzoek krijgt? Lees snel verder!
Nadat je auto online staat ontvang je vaak al snel het eerste huurverzoek. Via SMS, e-mail of een push-notification ontvang je van SnappCar een melding. Klik op de link in de SMS of de e-mail om meer over het huurverzoek (huurder, datum en tijdstip) te lezen.
Bekijk de geïnteresseerde huurder en het huurverzoek. Leg zonodig even contact via de chat om het reisdoel, start-, en eindtijd en de achtergrond van de huurder te bespreken. Dubbelcheck je eigen agenda of de auto beschikbaar is. Neem voor de zekerheid even je persoonlijke agenda erbij. Als het kan accepteer je het huurverzoek. Als het niet schikt wijs je het huurverzoek af. Informeer dan de geïnteresseerde huurder, ook als het huurverzoek niet door kan gaan.
Na jouw acceptatie ontvangt de huurder automatisch een SMS en e-mail met een link om de boeking te betalen. De huurder betaalt de huursom via iDeal of credit card. Zit er veel tijd tussen het huurverzoek en de werkelijke huurperiode? Dan kan het zijn dat de huurder niet direct betaalt. Let op: de huuropbrengst ontvang je automatisch op je rekening nadat de huurperiode is afgesloten.
Nadat wij de betaling van de huurder hebben ontvangen, ontvang zowel jij als de huurder elkaars gegevens! Het kan dus zijn dat de huurder je nog even belt om het e.e.a. door te nemen. We raden aan om op tijd contact met elkaar op te nemen wanneer dingen onduidelijk zijn of om vast even kennis te maken!
Maak de auto schoon en haal eventuele privé eigendommen uit de auto. Gaat de huurder langere tijd op pad? Controleer dan de belangrijkste vloeistoffen: olie, ruitenwisser-vloeistof, koelvloeistof etc. en check de bandenspanning.
Op de dag van de verhuur leg je nog even contact met de huurder. Bepaal samen een tijd en locatie voor de overdracht van de autosleutels. Introduceer jezelf, schud elkaar de hand en maak even een praatje. Ontdek wat je allemaal gemeen hebt! Misschien wel een gedeelde hobby of dezelfde voorkeur voor een restaurant in de buurt.
Sinds de overgang naar het digitale SnappForm verlopen onderstaande onderdelen via een aantal simpele online vragen. Je krijgt 30 minuten voor aanvang van de boeking een SMS met link om de “check-in” te doen.
30 minuten voor het einde van de boeking kan je de “check-out” doen. Verwelkom de huurder bij terugkomst. Neemt de tijd voor de check-out en vraag hoe de reis was. Bij de check-out doorlopen jullie eigenlijk Stap 7 nog een keer.
Neem de sleutels weer in ontvangst en zeg elkaar gedag!
En dat was het! Jouw eerste verhuur zit er op! Je kunt na afloop ook een review voor de huurder achterlaten. Na afsluiting (kilometers ingevuld, bevestigd en betaald door de huurder) ontvang je de huuropbrengst na 5 werkdagen op je rekening!
Is er iets onduidelijk of heb je nog aanvullende vragen? Neem even contact op met ons Community Support Team via support@snappcar.nl o.v.v. “Auto verhuren”!