Veelgestelde vragen over verhuren op SnappCar. FAQ about SnappPartners

Veelgestelde vragen over verhuren op SnappCar. FAQ about SnappPartners
01-10-2024 SnappPartners

[English version below]

Hoe is mijn auto beveiligd? Moet ik belasting betalen over de inkomsten? Kan ik zelf kiezen welke auto’s ik gebruik?Begrijpelijk als je veel vragen hebt, maar geen zorgen – we zijn er om je transparant en behulpzaam op weg te helpen.

Veelgestelde vragen

 

Hoe werkt de SnappCar verzekering?  ↴
— De SnappCar-verzekering is van kracht tijdens de huurperiode die via ons platform is geboekt en als het inchecken is afgerond volgens onze standaard digitale procedure. Met de volledige casco dekking ben je uitgebreid verzekerd tegen schade, diefstal en vandalisme. Mocht er tijdens de boeking schade ontstaan, dan wordt deze afgehandeld via de verzekeringsmaatschappij Allianz. Meer informatie vind je in ons Helpcenter.

Hoe is mijn auto beveiligd?  ↴
— Alleen jij en een huurder met een geaccepteerde boeking kunnen de auto openen. De autosleutel is veilig opgeborgen en is niet zichtbaar van buitenaf. SnappCar Keyless maakt gebruik van je startonderbreker als extra beveiliging. Zelfs als er wordt ingebroken en de sleutel op de een of andere manier wordt meegenomen, kan de auto niet worden gestart. Je kunt altijd zien waar je auto is via de app, behalve als er een actieve boeking is (om de privacy van de huurder te beschermen).

Hoe vaak moet ik de auto’s controleren op schade? ↴
— Schade wordt meestal door de huurder opgemerkt en gemeld tijdens de check-out procedure. Het is mogelijk dat er schade is die niet wordt gemeld. Schade die niet tijdens de check-out wordt gemeld, kan nog tot 48 uur na de verhuurperiode worden aangegeven.

 

Hoe werken de platformkosten? ↴
— Wanneer je jouw auto verhuurt via SnappCar draag je een vergoeding voor de SnappCar fee af als percentage van de dagprijs. Dit percentage is 13,5% van de dagprijs en geldt per dag. Deze vergoeding gebruiken wij om het platform te onderhouden en gebruikers te ondersteunen. Denk hierbij aan activiteiten zoals het ontwikkelen van de app, het uitvoeren van veiligheidscontroles, het uitbetalen van huurinkomsten, marketing & promotie om huurders te vinden, het versturen van sms-berichten en het oplossen van geschillen tussen gebruikers. Meer informatie vind je in ons Helpcenter.

Moet ik belasting betalen over de inkomsten?  ↴
— Ja, iedereen moet belasting betalen. Daarom is het verstandig om de website van de Belastingdienst te checken of ze te bellen. Zij kunnen je helpen met alle informatie die je nodig hebt. Om het juiste advies te krijgen voor jouw specifieke situatie, is het aan te raden om een belastingexpert te vragen wat de beste constructie is voor jou en je wagenpark.

Heb ik controle over welke huurders ik accepteer?  ↴
— Je kunt een van de volgende drie instellingen voor je auto kiezen:

  • “Iedereen is welkom” betekent dat iedereen je auto direct kan boeken. Gebruikers met slechte beoordelingen worden natuurlijk uitgesloten. We raden deze optie aan om meer boekingen binnen te halen en je omzet te maximaliseren.
  • “In de stad” betekent dat alleen huurders binnen jouw stad (of een vergelijkbare afstand) je auto direct kunnen boeken.
  • “Alleen de buren” betekent dat je auto alleen direct geboekt kan worden door mensen die in jouw buurt wonen.

Wat zijn de voordelen van SnappCar Keyless?  ↴
— Met SnappCar Keyless kun je je auto op afstand verhuren zonder erbij te hoeven zijn voor de sleuteloverdracht. Dit maakt verhuren veel makkelijker, omdat de keyless-functionaliteit de administratie van brandstofniveau, kilometers en sleuteloverdracht wegneemt. Met één druk op de knop kan de huurder op pad. Door dat gemak zijn auto’s met SnappCar Keyless veel populairder bij huurders dan gewone auto’s. Gemiddeld worden auto’s met SnappCar Keyless zo’n drie keer vaker verhuurd. SnappCar Keyless is een veilige manier om je auto te verhuren. Mocht er iets gebeuren tijdens een huurperiode, dan ben je goed verzekerd via de Allianz auto-deelverzekering die we standaard afsluiten. Om een SnappPartner te worden, moeten je auto’s de Keyless-technologie hebben.

Hoe werkt de installatie? ↴
— We hebben een partner in Amsterdam en Houten die SnappCar Keyless gratis bij je installeert. We vragen een borg van 80 euro. Die krijg je terug als het systeem weer wordt verwijderd.


 

How does the insurance work? Do I have to pay taxes on the income? Can I choose which cars to use? We understand you might have a lot of questions, but no worries – we’re here to be transparent and helpful every step of the way.

Frequently asked questions

 

How does the insurance work?  ↴
— The SnappCar insurance is in effect during the rental period which was booked via our platform and when check-in was done according to the standard digital procedure. With the full casco coverage, you are extensively covered against damage, theft, and vandalism. Should damage occur during the booking then it will be handled through the insurance company Allianz. More information you can find in the Help Center.  

How is my car secured? ↴
— Only you and a renter with an accepted booking can open the car. Your car key remains safely stored and is invisible from outside the car. SnappCar Keyless uses your immobilizer as extra security. Even if there is a break-in and the key is somehow taken, the car cannot be started. You can see where your car is at any time via the App, except when there is an active booking (to protect the renter’s privacy).

How often should I check the cars for damage? ↴
— Any damage is usually noticed by the renter and reported during the check-out procedure. However, it is possible for damage to occur that is not reported. Any damage not reported during the check-out procedure can still be reported up to 48 hours after the rental period.

 

How do the platform fees work? ↴
— When you rent out your car through SnappCar, you pay a percentage of the day price as the SnappCar fee. It’s 13.5% of the day price per day. This fee goes towards maintaining the platform, supporting users, developing the app, safety checks, paying out rental earnings, sending SMS messages, resolving disputes, and acquiring renters via marketing. More information you can find in the Help Center.

Do I have to pay taxes on the income? ↴
— Yes, everyone has to pay taxes. Therefore, it is advisable to check the website of the Tax Office or consult them by phone. They can provide you with all the information you need. In order to get the correct advice on your specific situation, consider consulting a tax expert on what construction is best for you and your fleet. 

Do I have control over which renters I allow? ↴
— You can pick one of the following three settings for your car:

  • “Everyone is Welcome” means anyone can instantly book your car. Excluding users with poor reviews, of course. We recommend this option to increase your bookings and maximise your earnings.
  • “City Community” means only renters within your city (or a similar distance) can instantly book your car.
  • “Nearby Neighbours” means your car can only be instantly booked by people living within your neighbourhood.

 

What are the advantages of SnappCar Keyless? ↴
— Rent out your car easily from a distance – without having to be present to hand over the key. This way, renting out is much easier as the keyless functionality takes away administration of fuel level, kilometres and handover of the key, as with one push on a button, the renter can start their rental. Due to the convenience, cars with SnappCar Keyless are much more popular with renters than regular cars. On average, cars with SnappCar Keyless are rented out about three times more often. SnappCar Keyless is a safe way to rent out your car. If something does happen during a rental period, you are well insured through the Allianz car-sharing insurance that we include as standard. To become a SnappPartner, your cars must be equipped with Keyless technology.

How does the installation work? ↴
— SnappCar Keyless can be installed for free at our partner in Amsterdam. We do have a deposit of €80, that you will receive once the system is removed.

Share


Copyright © SnappCar 2024